...ali moj je auto još u garanciji ???

Nedoumice vlasnika vozila u garanciji pokušati ćemo pojasniti.

Kod održavanja u AKS-u zadržava se jamstvo (garancija) na vozilo, bilo da se radi o osnovnom ili produženom (produljenom) jamstvu/garanciji.

Činjenice, pojednostavljenim jezikom su slijedeće
Činjenice, pojednostavljenim jezikom su slijedeće
  • Republika Hrvatska je članica EU, time se RH obvezala uskladiti lokalno (Hrvatsko) zakonodavstvo sa zakonodavstvom EU:
  • Krajnji kupci / potrošači zaštićeni su u svojim pravima temeljem Zakona o zaštiti potrošača (NN96/2003) i njegovim kasnijim nadopunama
  • Koncept Europske Unije kazuje, da svi građani EU imaju jednaka prava, što se pravno tretira da je zakon EU iznad zakona RH, odnosno ukoliko neki zakon u RH eventualno nije usklađen ili za građane nudi manja prava primjenjuje se zakon EU.
  • Republika Hrvatska donijela je još 2009-te godine Zakon o zaštiti tržišnog natjecanja (NN79/2009) i za ovu temu još bitniju Uredbu o skupnom izuzeću... (NN37/2011) koja je na snazi i u vezi teme Ovlaštenih servisa.
  • Obzirom da je spomenuta Uredba relativno nerazumljiva laicima, za bolje razumijevanje i detaljnije opisane slučajeve, Hrvatsko i Europsko zakonodavstvo kao najbitniji dokument koriste: Dodatne smjernice .... službeni list C138 Europske komisije koja govori i pojašnjava slijedeće situacije u nastavku.

Zabranjeno je uvjetovati jamstvo proizvođača održavanjem u ovlaštenom servisu

  • To je zloporaba jamstva (članak 69)
  • Nesmije biti razlike između "klasičnog" i "produljenog" jamstva
  • Ukratko, za bilo kakvo održavanje koje plaća vlasnik vozila, zabranjeno je /jamstvom-garancijom/ uvjetovati da se to izvrši u ovlaštenom servisu
  • Bitno je, ukoliko se vozilo održava/servisira izvan ovlaštene mreže, da se poštuju preporuke proizvođača o "popisu" održavanja
  • To znači, ukoliko je proizvođač napisao da se svake 2 godine mora mijenjati filter kabine, onda je obavezno da se filter kabine zamijeni svake 2 godine, ali ne znači da mora biti originalni filter i/ili ugrađen u ovlaštenom servisu
  • Bitno je da se koristi odgovarajući materijal ( npr. točna specifikacija motornog ulja )
  • Razni "trikovi" poput Ugovora kojim se kupac obvezao nešto više od navedenoga, mogu proći, ukoliko kupac nije obmanut / prevaren
  • To znači, ukoliko je reklamirano / oglašavano 5 godina garancije, ili 2 godine klasične garancije + 3 godine produljenog jamstva, da se poštuju uvjeti koji su povoljniji za kupca. Što znači da potpis na ugovoru o produljenom jamstvu ne znači ništa, jer produljeno jamstvo MORA po uvjetima biti istovjetno standardnom jamstvu.
  • Ukoliko se netko poziva da je to "ugovor" i ne primjenjuju se jamstvene odredbe, dovoljno je pokazati marketinški materijal koji kazuje JAMSTVO a ne spominje "Ugovor".
  • bilo koje različito tumačenje, po našem mišljenju je zloporaba jamstva i vrlo teško ograničavanje tržišnog natjecanja, kažnjivo i savjetujemo prijaviti AZTN-u (Agenciji Za Tržišno Natjecanje)
Image

mAKSimalna usluga

Specijalizirani servis za marke Peugeot, Citroen, Opel, Hyundai, Kia, Mazda, BEV elektična vozila

Rezervirajte termin

047 645 440; 047 600 114

091 251 0974

Radno vrijeme

pon-pet : 09 - 16 h (kasnije po dogovoru)

subota 09 - 13h

Adresa servisa

Banija 50, 47000 Karlovac