...ali moj je auto još u garanciji ??? ....  


Nedoumice vlasnika vozila u garanciji pokušati ćemo pojasniti:

Kod održavanja u AKS-u zadržava se jamstvo (garancija) na vozilo, bilo da se radi o osnovnom ili produženom (produljenom) jamstvu/garanciji:


Činjenice, pojednostavljenim jezikom su slijedeće:

  • Republika Hrvatska je članica EU, time se RH obvezala uskladiti lokalno (Hrvatsko) zakonodavstvo sa zakonodavstvom EU:
  • Krajnji kupci / potrošači zaštićeni su u svojim pravima temeljem Zakona o zaštiti potrošača (NN96/2003) i njegovim kasnijim nadopunama
  • Koncept Europske Unije kazuje, da svi građani EU imaju jednaka prava, što se pravno tretira da je zakon EU iznad zakona RH, odnosno ukoliko neki zakon u RH eventualno nije usklađen ili za građane nudi manja prava primjenjuje se zakon EU.
  • Republika Hrvatska donijela je još 2009-te godine Zakon o zaštiti tržišnog natjecanja (NN79/2009) i za ovu temu još bitniju Uredbu o skupnom izuzeću... (NN37/2011) koja je na snazi i u vezi teme Ovlaštenih servisa.
  • Obzirom da je spomenuta Uredba relativno nerazumljiva laicima, za bolje razumijevanje i detaljnije opisane slučajeve, Hrvatsko i Europsko zakonodavstvo kao najbitniji dokument koriste:

    Dodatne smjernice .... službeni list C138 Europske komisije koja govori i pojašnjava slijedeće situacije:

  • Pojednostavljenim jezikom :

  • Zabranjeno je uvjetovati jamstvo proizvođača održavanjem u ovlaštenom servisu.

    To je zloporaba jamstva (članak 69)
  • Nesmije biti razlike između "klasičnog" i "produljenog" jamstva
  • Ukratko, za bilo kakvo održavanje koje plaća vlasnik vozila, zabranjeno je /jamstvom-garancijom/ uvjetovati da se to izvrši u ovlaštenom servisu
  • Bitno je, ukoliko se vozilo održava/servisira izvan ovlaštene mreže, da se poštuju preporuke proizvođača o "popisu" održavanja
  • To znači, ukoliko je proizvođač napisao da se svake 2 godine mora mijenjati filter kabine, onda je obavezno da se filter kabine zamijeni svake 2 godine, ali ne znači da mora biti originalni filter i/ili ugrađen u ovlaštenom servisu
  • Bitno je da se koristi odgovarajući materijal ( npr. točna specifikacija motornog ulja )
  • Razni "trikovi" poput Ugovora kojim se kupac obvezao nešto više od navedenoga, mogu proći, ukoliko kupac nije obmanut / prevaren
  • To znači, ukoliko je reklamirano / oglašavano 5 godina garancije, ili 2 godine klasične garancije + 3 godine produljenog jamstva, da se poštuju uvjeti koji su povoljniji za kupca. Što znači da potpis na ugovoru o produljenom jamstvu ne znači ništa, jer produljeno jamstvo MORA po uvjetima biti istovjetno standardnom jamstvu.
  • Ukoliko se netko poziva da je to "ugovor" i ne primjenjuju se jamstvene odredbe, dovoljno je pokazati marketinški materijal koji kazuje JAMSTVO a ne spominje "Ugovor".
  • bilo koje različito tumačenje, po našem mišljenju je zloporaba jamstva i vrlo teško ograničavanje tržišnog natjecanja, kažnjivo i savjetujemo prijaviti AZTN-u (Agenciji Za Tržišno Natjecanje)

  • Razlozi i pojašnjenja :

  • Zakonskom stečevinom EU iznimno se brine / barem deklarativno / o pravima potrošača i tržišnom natjecanju
  • To znači, da kupci / potrošači imaju na pravo BIRATI npr. servisera - koji je za njih bolji. Po čemu je netko bolji i kome - to biraju potrošači. Pa je nekome bitna cijena, nekome blizina, nekome pristupačnost, odnos, kvaliteta posla, individualni pristup, image, dodatne pogodnosti.
  • Taj IZBOR je vrlo bitan i na korist potrošačima, a posredno uređuje i tržišta. Iz primjera, ukoliko na jednom tržištu postoji više dobavljača, od kojih je npr. jedan pretjerao sa cijenom, kupci će sa vremenom raspoznati i koristiti povoljnijega, a ovaj preskupi će pomalo uvidjeti da mora svoje cijene korigirati tržištu. Suprotno, ukoliko je na tržištu prisutan samo jedan ponuđač, on će biti taj koji diktira cijene, što je suprotno interesima potrošača. Nadalje, ukoliko je na jednom tržištu samo jedan "ovlašteni" dobavljač, sa svojom mrežom ovlaštenih partnera praktički je omogućen stvoriti kartel i nametati bilo kakve cijene potrošačima, što je protivno interesima potrošača , ujedno i kažnjivo ukoliko se dokaže kartelsko nastupanje. Ugovori ovlaštenih servisera često su na rubu kartela. Stoga je omogućeno, da npr. AKS nabavi povoljniji orignalni filter goriva - neovisno o zadanoj cijeni uvoznika za RH - npr. uvozom iz FR ili druge države, i nižom cijenom privlači kupce. Bilo kakav pokušaj nametanja onog istog, ali skupljeg filtera jest zabranjen na nivou između dobavljača i kupaca/servisera, a ukoliko je nametnut na način da je potrošaču obavezan zbog jamstva - to je zloporaba jamstva.
  • Dopušteno je da se JAMSTVENI popravci moraju izvršiti u ovlaštenoj mreži. No jamstveni popravci su oni koje plaća proizvođač / idu na teret jamstva (čitaj nešto se pokvarilo i kupac to želi popraviti besplatno na teret jamstva), a svi drugi zahvati koje plaća potrošač - npr. redovni servis - podložni su slobodnom tržišnom natjecanju i tu potrošač BIRA i ne mora odabrati ovlašteni servis već teroretski bilo koji servis.
  • Dopušteno je da se JAMSTVENI popravci moraju izvršiti u ovlaštenoj mreži. No jamstveni popravci su samo oni koje plaća proizvođač / idu na teret jamstva (čitaj nešto se pokvarilo i kupac to želi popraviti besplatno na teret jamstva ako ima pravo na to), a svi drugi zahvati koje plaća potrošač - npr. redovni servis - podložni su slobodnom tržišnom natjecanju i tu potrošač BIRA i ne mora odabrati ovlašteni servis već teoretski bilo koji servis.
  • Teoretski za bilo koji servis nije baš sigurno da će sve napraviti kako treba - iako svaki neovisni servis jamči za izvršene radove i ugrađeni materijal kada je on dobavljač. No često je problematična situacija dali taj serviser ima znanja i iskustva kvalitetno izvršiti taj posao, odabrati materijal ( npr. pogrešno ulje) i znanja što je sve navedeno kao obavezno održavanje - npr. provjera PH rashladne tekućine. Iz toga razloga je AKS specijalizirani servis, koji osim u specijalizaciju ulaže u tehničku literaturu i ima pristup dokumentaciji proizvođača. Također, u AKS-u ne "petljamo" se u održavanje svih vozila, već samo onih za koje smo školovani i možemo sa sigurnošću izvršiti redovno održavanje, kontrole i popravke na svoj individualan način, uz zadržavanje tvorničkog i/ili produljenog jamstva.

Ne ustručavajte nas upitati...
Kontakt na peugeot.dijelovi@aks.hr ili 047/645-440


Tagovi : ovlašteni servis garancija proizvođača jamstvo proizvođača Peugeot Citroen Hyundai Kia Opel jamstvo garancija produljeno jamstvo produženo jamstvo Optiway ugovor kvar popravak redovni servis redovno održavanje AZTN Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja Flexcare


Izrada web stranica: pivot.hr